Espero dut informazioa baliagarria izatea.

miércoles, 30 de noviembre de 2011



Constance. K. “La Autonomia como objetivo de la educación: implicaciones de la teoría de Piaget”.

ZERGATIK HARTZEN DUGU AUTONOMIA HEZKUNTZA HELBURUTZAT? 

Autonomo izateko, haurrak hainbat ikuspuntu ezberdin kontuan izan behar ditu (eremu moralean eta intelektualean) eta kritikoki pentsatzeko gaitasuna izan behar du.

Helburua zera da: Umea ekimenak hartzeko gaitasuna izatea, iritzi propioa izatea, arazoak eztabaidatzea eta berak duen irudimenean konfiantza garatzea.



ZERK ERAGITEN DU HELDU BATZUEK AUTONOMOAK IZATERA HELTZEA?

Umearen autonomia lortzeko, heldu eta umeen iritziak elkartrukatzea ezinbestekoa da, norbere balore moralak eraikitzera bultzatuz.

Hala ere, zigorrak ezinbestekoak dira beti ere, elkarrekikotasun zigorrak badira. Hauek, zigortu nahi dugun ekintzarekin loturik egon behar dute honen eragina, umeak bere jarrera arauak eraikitzea delarik.

ADIBIDEZ: gezur bat esateagatik umea postre gabe uztea zigorragatik izango da. Izan ere, postreak eta gezurrak ez dute inongo harremanik. Baina ez diogula sinesten esaten badiogu, elkarrekikotasunagatik izango da.

AUTONOMIA MORALA

Umeek inguruarekin duten elkarrekintzen ondorioz, balio moralak barneratzen dituzte. Adibidez, umeei ez zaie erakusten okerragoa dela heldu bati gezurrak esatea ume bati esatea baino. Hala ere, umeek sinesmen hau barneratzen dute, horrela erakutsi zaielako.

Autonomia moralaren araua zera da: Tratatu besteak, zu trata zaitzaten nahiko zenukeen bezain ondo.

AUTONOMIA INTELEKTUALA = PENTSAMENDU  KRITIKOA

6 urteko haur batek Santa Claus existitzen zela sinesten zuen, baina egun batean  bere ama aho zabalik geratu zen alabak egin zion hurrengo galderarekin: “Nolatan Santa Claus-ek gu bezalako oparietako papera erabiltzen du?”. Bere amaren azalpena momentu batez lasaitu zuen, baina berehala beste galdera bat bota zuen: “Nolatan Santa Claus-ek aita bezalako letra du?”

Umea deszentratzen den unean, bere konklusio propioak ateratzen ditu modu autonomo batean.

HETERONOMIA INTELEKTUALA = BESTEEN ESANAK SINISTU

 
AUTONOMIA ETA KONSTRUKTIBISMOA

Haurrek haien ezagutza eraiki behar dute, eta horretarako, irakasleek bere buruarengan duten konfiantza ez apurtzea eta gauzak haientzat sentsua izatea lortu behar dute.  Idealena seinek ikas dezaten, haiek dituzten ideiak aldatzen izango litzateke eta ez ideia berriak pilatzen.  Haurrek ideien eraldatze hau egiten dutenean  ikasten dutena askoz hobeto gogoratzen dute ,eta aldi berean, gauza gehiago ikasten dituzte.

ZEIN NOLAKO HEZKUNTZA INPLIKATZEN DU AUTONOMIAK?

Hiru irakaskuntza printzipioak:

1.        Helduen boterea ahalik eta gehien murriztu eta ikuspuntu ezberdinak elkartrukatu umeekin.

2.        Umeak bultzatu beste umeekin ikuspuntu ezberdinak aldatzera eta koordinatzera. Umeen arteko negoziazioak eta eztabaidak berdinen artekoak dira, horrexegatik eraginkorragoak bihurtzen dira autonomia moralaren garapena sustatzeko.

3.        Bultzatu umeei pentsaera aktiboa    izateko (ikusnahi izatera, iniziatiba izatera, kritikoak izatera eta gauzen arteko erlazioak ezartzera) eta haien gauzak aurkitzeko gaitasunean konfiantza izatera.



No hay comentarios:

Publicar un comentario